Inzichten
Veerle Blykers, Senior Editor Headline Publishing, 18 mei 2017

Hey Joe Pulizzi, here’s our one thing!

“Look for that one thing”, verzocht Joe Pulizzi op het Content Rules-congres. “Kijk vandaag uit naar dat ene ding en gebruik het om verandering in te zetten.” En als Joe Pulizzi iets vraagt, dan doen we dat! Hier is: het ene ding van 5 Headline Publishing-deelnemers.

Breng je doelgroep visueel in kaart

Sophie Coppens, project manager

“Ik onthoud vooral de tip van Karen Hellemans van JBC. Normaal omschrijf je je doelgroep met tekst. Maar dat levert je eigenlijk geen duidelijk beeld op. Want als je daarna 10 mensen een foto bij die tekst vraagt, bijvoorbeeld “Jos, 63 jaar, rijdt in een Toyota”, dan krijg je 10 verschillende beelden! Je kan je doelgroep dus beter visueel in kaart brengen. Dat is duidelijker en weerspiegelt ineens ook emotie. Wil ik eens proberen.”

 

Lezers werden producers

Johan Copermans, senior editor

“Dit is de ‘editorial age’, poneerde de Nederlandse auteur Ebele Wybenga. Users (lezers) zijn producers geworden. Kijk maar naar de wildgroei van persoonlijke blogs en vlogs. Maar als iedereen praat, is er enkel ruis. Dit is een kans voor professionals, voor communicatiebureaus en merken: geef aan wat écht de moeite waard is om te lezen. Moeten we inderdaad meer doen!”

 

Bedenk wat je onderscheidt

Brigitte Vleghels, strategic account

“Dave Trott trof me met een verrassend simpele waarheid. Het menselijke brein is binair en deelt alles automatisch op in twee delen: warm/koud, goed/slecht, kopen/niet kopen… In een stroom van informatie (reclameboodschappen, blogberichten, …) komt het er dus op aan om anders te zijn dan de anderen. Zo beland je in een aparte groep en krijg je de helft van alle te verdelen aandacht. Dé vraag die je je dus moet stellen is: ‘wat onderscheidt mij van de anderen?’ Simpel, maar o zo waar.”

 

First things first

Anne Thys, managing director

“Joe Pullizi vatte voor mij de opstart van een contentmarketingstrategie perfect samen.
Eén: bepaal je sweetspot, de overlap tussen je brand-DNA en wat je doelgroep bezighoudt. Zoek vervolgens naar je ‘content tilt’, een perspectief dat je onderscheidt van de anderen zodat je leadership kan claimen.
Twee: start met één type content op één platform (ja, slechts één) en denk lange termijn (dat is dus meer dan 12 maanden.)
Drie: bewerk je doelgroep maar bouw je huis niet op gehuurde grond, genre social media platformen.
En vier: denk dan pas (en niet eerder) aan diversificatie en inkomsten.
Wat hij zegt, komt eigenlijk neer op: first things first. Een zinnetje dat mijn klanten tot vervelens toe van mij moeten horen ;-).”

 

E-mail is NOT dead

Veerle Blykers, senior editor

“Joe Pulizzi adviseert om content te publiceren op je eigen platform, eentje waarover je wél controle hebt (in tegenstelling tot social media.) Wat je verder nodig hebt, is een e-letter om traffic te generen. Een ‘outstanding one’, dat wel. Want ook Joe begint de dag met het schoonmaken van z’n mailbox. Maar één of twee e-letters houdt hij meestal wél. Daar moet jouw merk bij zijn. Dat vond ik, als copywriter gepokt en gemazeld in e-crm, een deugddoende insight. E-mail is not dead, yeah!”

 

Verder praten over content marketing? We doen niet liever, want content rules! Neem meteen even contact op.

Please update your browser

You’re using an older version of your browser. Please update to access our site and all our solutions, including our worldwide country risk assessments.

Update