AUDI

Consument aan het stuur

Feit 1: bij aankoop van een auto gaat men niet over een nacht ijs.
Feit 2: niet alleen productinformatie, maar ook merkbeleving is daarbij cruciaal.
De oplossing: content die het merk tot leven brengt en een multichannel aanpak waardoor klanten én prospects het automerk 24/7 - altijd en overal - ervaren.

Twee kanalen, één content sweet spot

Twee premium contentkanalen vormen het hart van de strategie: het Audi-magazine en het Audi-online platform, bereikbaar via computer, tablet en smartphone. De inhoud voor die kanalen vertrekt vanuit de content sweet spot: het interessegebied dat merk en lezer delen. Het is content die onmiskenbaar het Audi-DNA draagt én tegelijk een meerwaarde voor de lezer biedt. Of anders en internationaler gezegd: Vorsprung durch Technik én what’s in it for me.

Al 10 jaar in print

Het glossy Audi-blad manoeuvreert van auto’s en techniek naar bredere thema’s zoals gastronomie, sport, kunst en design. Het resultaat: ruim 80 pagina’s internationale, maar vooral ook Belgische verhalen die het typische Audi-DNA uitdragen. Sinds 2007 en nog altijd een sterke formule!

Online: een versnelling hoger

Op het online platform schakelen we nog een versnelling hoger. Elke week verschijnen nieuwe, makkelijk deelbare artikels. Het grote verschil met het papieren magazine? Meer actualiteit, uitgebreidere fotoreportages, videoformats en zelfs Spotify-playlists. Benieuwd? Check www.audi.be/magazine op laptop, tablet of smartphone of volg onze richtingaanwijzers op Facebook.

De weg naar het platform

Van één artikel maken we meteen ook kleine, hapklare stukjes. Die gebruiken we bijvoorbeeld op Facebook om onze klanten en prospects naar het digitale platform te leiden.

Content als brandstof voor sales

Storytelling kan ook de brandstof voor sales zijn. Getuige de modellenbrochures die Audi graag bij Headline Publishing parkeert.

Lezers willen print én digitaal

Het duo print/digitaal zit in poleposition: 8 op 10 van de Audi-magazinelezers geeft de voorkeur aan print, al dan niet in combinatie met online*. Print is zeker not dead: 98% van de ontvangers leest het print magazine, 7 op 10 leest het zelfs langer dan 15 minuten**.

* rondvraag Audi lezers 2016
**enquête: Listen to Audi 2014

80%
geeft voorkeur aan print al dan niet in combinatie met online
98%
van de ontvangers
leest het print magazine
70%
leest langer dan
15 minuten

Please update your browser

You’re using an older version of your browser. Please update to access our site and all our solutions, including our worldwide country risk assessments.

Update