ENGIE ELECTRABEL

Mensen, de backbone van je bedrijf

ENGIE Electrabel is een van de grootste werkgevers van dit land. Er werken meer dan 4.400 mensen, van ingenieurs over sales managers tot techniekers. Maar een anonieme werkgever? Toch niet. Ontdek in deze case een award-winning personeelsblad en een intranet dat volop ‘power to the people’ geeft.

Power to the people

Mensen zijn de kracht van ENGIE Electrabel. Logisch dus dat zíj het verhaal brengen in het personeelsmagazine horizon.live. Soms in een snelle selfie, dan weer in een strategisch diepgaander stuk. Smile, hier zijn de nieuwe brand ambassadors.

Voorwoord en wederwoord

Zoals verwacht krijgt CEO Philippe Van Troeye het eerste woord in het magazine. Maar op de tegenoverliggende pagina geven werknemers weerwerk. Werkt beter dan top down communicatie, toch?

Lay-out op mensenmaat

“In horizon.live brengen we ook complexe materie en strategische artikels. Voor mij als vormgever is het een mooie uitdaging om die – bijvoorbeeld met een infographic – voor iedereen snel duidelijk en begrijpbaar te maken.”

Paul Thomas, vormgever

Ook slim op intranet

Het magazine met focus op mensen is een sterkhouder en blijft dat ook. De succesvolle aanpak vertalen we inmiddels ook naar Hubbel, het intranet van ENGIE Electrabel. Geen doorslagje van het magazine, maar slimme formats en nieuwe insteken.

Doelstelling bereikt

Horizon.live ligt gemiddeld 28 minuten lang op schoot – een sterk resultaat, ook tegenover de Custometer benchmark van 26 minuten. Ook mooi: 64% leest minstens ¾ van het blad. En helemaal mooi: 73% geeft het magazine door, vooral aan de partner. Ruimschoots hoger dan de benchmark (28%). Brand ambassadorship op z’n best!

Bron: Custometer 2011

64%
leest minstens ¾ van het blad
73%
geeft het magazine door

Please update your browser

You’re using an older version of your browser. Please update to access our site and all our solutions, including our worldwide country risk assessments.

Update