SUEZ Belgium

Sorteert content voor drie B2B-doelgroepen

Hoe word je als afvalophaler en –verwerker top of mind bij drie verschillende B2B-doelgroepen? Door een blog met relevante content, netjes gesorteerd per doelgroep.

KMO: afval zonder kopzorgen

Afval? Dat is voor de meeste KMO’s een noodzakelijk kwaad. Daarom brengt SUEZ korte, no-nonsense info met focus op praktische tips en concrete informatie over veranderende afvalwetgeving. Kortom: artikels met een duidelijke ‘what’s in it for me?’. Het blogplatform – initieel gestart als een selfmailer – is uitgegroeid tot een succes. De cijfers liegen er niet om: de bijhorende e-letter heeft een open rate van gemiddeld 38,6%.

Van 1 naar 3 doelgroepen

De goede cijfers overtuigden SUEZ Belgium om ook een blog te starten voor twee andere doelgroepen: grote bedrijven en de publieke sector. De doelstelling? SUEZ Belgium neerzetten als autoriteit op vlak van afvalophaling en –verwerking. Of juister nog: als aanjager van de circulaire economie. Content creëren voor drie doelgroepen vergt bovendien een efficiënte aanpak. Geregeld brengen we één verhaal drie keer anders, telkens op maat van de verschillende doelgroepen. ‘n Mooi staaltje recycleren!

Met experts, door experts

Headline Publishing werkt samen met journalisten die het afvalbeleid in binnen- en buitenland op de voet volgen. Deze experts zijn bij uitstek geplaatst om het gesprek aan te gaan met andere experts, zoals Waals minister van Leefmilieu Carlo Di Antonio of Joke Schauvliege, Vlaams minister van Omgeving, Natuur en Landbouw.

B2C-blog voor zero waste lifestyle

Geïnspireerd door het succes van de B2B aanpak, startte SUEZ Belgium in 2016 met ‘UP’, een blog voor particulieren. Het opzet? Tonen dat afval altijd het begin is van iets nieuws. De blog brengt een mix van upcycling ideeën, zero waste recepten, tuintips…

Please update your browser

You’re using an older version of your browser. Please update to access our site and all our solutions, including our worldwide country risk assessments.

Update