VAKKENNIS

Thuis in de financiële wereld

Headline Publishing voelt zich helemaal thuis in de bank- en verzekeringswereld. Zowel in een B2C, B2B als B2E-omgeving. Bekijk onze magazines voor Deutsche Bank, Baloise, Delta Lloyd en Febelfin.

B2B voor Febelfin

360°: een brede kijk op financiële actualiteit

Headline Publishing maakt voor Febelfin – de vakorganisatie voor financiële instanties – een gedrukte en digitale nieuwsbrief. Doel: een 360°-brede kijk geven op de financiële actualiteit. Sterkhouder: het rondetafelgesprek met zwaargewichten, bijvoorbeeld Geert Noels (Econopolis) en André Sapir (ULB). Zo reikt Febelfin de doelgroep van politici, universitairen, pers en decision makers uit de bankwereld bruikbare elementen aan voor het uittekenen van het toekomstige, financiële beleid.

B2B voor Delta Lloyd

DL: een trendmagazine met een verschil

Wat maak je voor een veelbevraagde doelgroep als verzekeringsmakelaars? Waarmee maak je het verschil? Headline Publishing koos destijds, na marktstudie en in overleg met Delta Lloyd, voor een trendmagazine. Het twintig pagina’s dikke DL magazine bevatte interviews met kleppers uit de financiële en politieke wereld (zoals advocaat Marc Verwilghen en MR-politica Sabine Laruelle). Met als extraatje in elk nummer: een bewaarboekje met het antwoord op veelgestelde vragen van de consument. Het magazine, dat Headline Publishing jarenlang voor Delta Lloyd maakte, was uitzonderlijk succesvol, zo bleek uit de lezersenquête: 84% van de verzekeringsmakelaars had het blad gelezen of was het nog van plan, 72% bewaarde het.

B2C voor Deutsche Bank

Making Money: financiële vraagstukken op mensenmaat

Een kapitaalkrachtige doelgroep heeft niet noodzakelijk financiële kennis. Met die wetenschap creëerde Headline Publishing destijds voor Deutsche Bank een magazine met antwoord op concrete vragen rond personal finance: “Een tweede verblijf in de zon, is dat een slimme belegging?” Of: “Is dit een goed moment om mijn hypotheek te laten herberekenen?” Een toegankelijk en creatief concept dat de 200.000 klanten met plezier ontvingen.

B2E voor Baloise

InSite: geeft medewerkers het woord

Acht jaar lang maakte Headline Publishing drie keer per jaar het personeelsmagazine voor de 1.500 medewerkers van Baloise, het vroegere Mercator. We hervormden het bestaande blad tot een echt medewerkersmagazine dat de communicatie tussen werknemers onderling en met de directie een flinke stimulans gaf.

Please update your browser

You’re using an older version of your browser. Please update to access our site and all our solutions, including our worldwide country risk assessments.

Update