Team

We zijn denkers / doeners / budgetrealisten / strakke planners / en ook gewoon toffe madammen en peren. We fuel content relationships, elke dag opnieuw. Maar wat voedt óns? Hoe laden wij op?

Managing Director

Anne Thys

Anne Thys
Managing Director

Anne Thys startte bijna 20 jaar geleden samen met 2 reclameboys Headline Publishing. Vanuit haar passie voor content tekende ze voor de contentstrategie voor talloze sterke merken in B2C, B2B en B2E. Ze is bovendien co-founder van Custo, de vakvereniging voor content marketing.

 

Opladen doe ik met één been in de stad, en één in het groen

Opladen doe ik zo!

De energie in een stad fascineert en inspireert me enorm: de mensen, de gebouwen, maar vooral de ideeën. Daarom hou ik zo van de ligging van Headline, midden in het Antwerpse Zuid. Groen laadt me ook op, maar anders. Mijn tweede verblijfplaats, een huisje aan de bosrand, zet de drukte in mijn hoofd op stop. Laat me weer aarden. Dat is mijn ‘tortoise enclosure’, zoals John Cleese dat zo schitterend noemt, mijn schildpad-plek. Een groene oase tegen de gekte van het moderne leven waar mijn creativiteit kan groeien.

Editor in Chief

Johan Copermans

Johan Copermans
Editor in Chief

Johan Copermans is journalist pur sang met al een paar decennia ervaring op de teller. Hij is hoofdredacteur bij Headline Publishing. Inmiddels maakt hij daar al 16 jaar straf editorial werk, met meerdere awards als prettig gevolg.

 

Muziek is mijn achterdeurtje

Opladen doe ik zo!

’s Morgens stap ik op de trein met door de hoofdtelefoon pakweg de nieuwe Ryan Adams. Die power chords, dat ritme! Perfect om me op te laden voor een werkdag vol interviews en schrijfwerk. Of toch, een halve werkdag (lacht). Want tijdens de lunchbreak honger ik al naar een nieuwe portie muzikale vibes. Ik schuim ‘s middags steevast de platenzaken in de buurt af. Nadien toon ik de collega’s trots de oogst. ‘Kijk, Richard Groove Holmes, voor 2 euro!’ Volgt er nieuwsgierige blik, dan zwier ik het vinyl op de Headline-platendraaier en doceer ik – willens, nillens – een stukje muziekgeschiedenis. Ook ’s avonds, als ik thuiskom, moet er éérst een plaatje op. Iets van Earth Wind & Fire tijdens het koken? Werkt prima. Muziek is mijn achterdeurtje, waarlangs ik ontsnap van de stress. Het helpt om mijn werk even op pauze te zetten. En daarna met een hoger toerental - 45 RPM - weer door te gaan.

Project Manager

Valerie de Vooght

Valerie de Vooght
Project Manager

Valerie werkt al bij Headline Publishing sinds we de deuren openzwaaiden bijna 20 jaar geleden. Een topaccount die moeiteloos verschillende bordjes in de lucht houdt. In ’t Nederlands ou en français.

 

Pareidolie is typisch voor planners als ik

Opladen doe ik zo!

Ik zie een draak in de wolken, een gezicht in het zand, stoere krijgers in een bomenrij. Als ik wandel, staan al mijn zintuigen op scherp en speur ik naar figuren. Die ontspannende afwijking van me heet ‘pareidolie’. Het is ook met stip mijn favoriete woord. Pareidolie schijnt typisch te zijn voor mensen die goed zijn in verbanden leggen. Dat klopt wel voor mij, ook op het werk loop ik alsmaar te plannen en te organiseren. Ik grijp elke gelegenheid om de natuur in te trekken: een korte wandeling tijdens de hockeytraining van mijn zoon, een steviger tocht in het weekend en in de zomer steevast een stapvakantie in de Franse Alpen. Zuurstof voor mijn ziel. En krokodillen in de rotsen.

Project Manager

Sophie Coppens

Sophie Coppens
Project Manager

Sophie Coppens werkt al 13 jaar and counting bij Headline Publishing. Met haar neus voor trends, passie voor contentcreatie en oog voor detail legt ze de lat altijd nét iets hoger. Met succes: ze won voor horizon.live, het personeelsblad van ENGIE Electrabel, al twee keer de award voor beste personeelsblad (FEEIA en ABCi).

 

Mooie verpakkingen, daar word ik blij van.

Opladen doe ik zo!

Ik word blij van sobere, slimme verpakkingen die me aan het lachen brengen. Neem nu Oatly, een Zweeds merk van havermelk: zo’n fris design en tof verhaal op de zijkant! Of Method, mooie poetsproducten met hilarische tekstjes op de verpakking. Soms sta ik in de supermarkt te grinniken en moet ik de neiging onderdrukken om mensen te wijzen op zoiets moois. Zelf loop ik ook altijd met 101 ideeën rond. Af en toe werk ik er eentje uit – een handtas, juweeltje… – maar zodra de routine erin sluipt, haak ik af. De zoektocht boeit me meer dan de uitvoering. Ook mijn collega’s waarderen mijn oog voor stijl: ze promoveerden me tot aanspreekpunt voor fotografen, illustratoren en beeldbanken (lacht).

Art Director

Lies Schrevens

Lies Schrevens
Art Director

Lies Schrevens studeerde toegepaste grafiek/illustratie op Sint-Lukas in Antwerpen. Zo lang ze zich kan herinneren maakt ze al magazines. Eerst voor De Persgroep, Sanoma, Averbode… en nu al ruim 8 jaar voor Headline Publishing, waar ze ook online beeldtaal ontwikkelt.

 

Dagdromen over wilde ideeën

Opladen doe ik zo!

Ik vind het heerlijk om te fantaseren. Daar kan ik helemaal in opgaan, soms tot ergernis van mijn omgeving. Maar serieus, zou het niet geweldig zijn om in Antwerpen een kabelbaan te installeren die je van het nieuwe Zuid tot het MAS brengt? Met mooie cabines, ontworpen door kunstenaars? Ik ga daar best ver in. Dan vraag ik de bediener van de skilift in Zwitserland hoe snel cabines gaan om te kunnen berekenen hoelang dat ritje in Antwerpen zou duren. Ik heb wel vaker wilde ideeën. Alleen voer ik ze niet uit. Erover dagdromen, in m’n eentje of met mijn dochter in bed, is genoeg. Even ontsnappen aan de realiteit, verdwijnen in je hoofd om daarna weer verder te kunnen. Alles begint met een idee. Ook mijn ontwerpen. En die worden gelukkig wel eens uitgevoerd. Nu die kabelbaan nog.

Project Manager

Ann De Beukelaer

Ann De Beukelaer
Project Manager

Ann De Beukelaer verdiende haar sporen in de educatieve en academische uitgeefwereld. Inmiddels werkt ze 7 jaar bij Headline Publishing waar ze zich liefst vastbijt in strategische puzzels met een creatieve uitdaging.

 

Zoeken tot een gerecht helemaal klopt.

Opladen doe ik zo!

Als ik mijn gedachten wil verzetten, dan ga ik koken. Even helemaal alleen aan mijn kookeiland. Ik volgde jaren koksschool en ik vind het nog altijd heerlijk om te doen. Als ik aan een gerecht begin, heb ik de ideale smaakcompositie in mijn hoofd. Het is zalig om te zoeken naar dat ene missende ingrediënt. Wat als we er sinaasappel aan zouden toevoegen? Of munt? Het geeft een enorme voldoening als de smaak helemaal klopt. Maar eigenlijk is een gerecht nooit af. Morgen ben ik een andere persoon dan vandaag en daar horen weer andere smaken bij. Ik hou van die zoektocht naar volmaaktheid. Ook in mijn werk? Ja, nu je ’t zegt, ook daar ga ik graag dat stapje verder. En als het klaar is, dan deel ik het met veel plezier. Mijn werk én mijn eten.

Project Manager

Marijke Aps

Marijke Aps
Project Manager

Marijke Aps stapte 10 jaar geleden bij Headline Publishing binnen als stagiaire. Ze bleek zo veelzijdig, positief en communicatief dat ze meteen een contract onder de neus kreeg geschoven. Marijke schakelt vlotjes van B2B-, B2E- naar B2C-klanten. En dat doet ze goed. Zo won ze voor schoonmaakbedrijf Care de prijs voor Beste Personeelsblad. Vandaag specialiseert ze zich in digitale communicatie, van e-letters tot blogs. We like!

 

Reizen, ik heb dat fundamenteel nodig

Opladen doe ik zo !

Ben je al eens in Bangkok geweest? Die drukte, die explosie van geuren en kleuren, gewéldig is dat! Ik ga het liefst ver op reis, naar plekken waar alles anders is, weg van het vertrouwde. Ik duik er altijd helemaal in. Dan eet ik wonderlijke gerechten aan kraampjes, stap ik onverschrokken op rammelende bussen, sla ik met iedereen een babbel, desnoods in gebarentaal. Nu ik erover nadenk: ik werk ook op die manier. Altijd volle bak vooruit, en het uitgebreid uitleggen, dat ook (lacht). Het is meer dan ‘graag op reis gaan’. Ik heb dat fundamenteel nodig. Het is precies alsof ik – in een ruwe, onafgewerkte omgeving – dichter bij mezelf leef.

Senior Editor

Veerle Blykers

Veerle Blykers
Senior Editor

Veerle Blykers werkte 18 jaar als copywriter bij TBWA waar ze zich specialiseerde in digital copywriting. Ze won meerdere Cuckoo Awards (2013: Lotus Bakeries, 2011: NIVEA) en mocht ook een IAB MIXX Award voor Best Content Marketing (Sprout to be Brussels, 2016) mee op haar palmares schrijven. Sinds 2016 gaat ze voluit voor haar grote liefde: content copywriting voor Headline Publishing.

 

Yoga, en ik ben weer een blanco blad

Opladen doe ik zo!

’s Morgens, als iedereen het huis uit is, rol ik mijn yogamatje uit. Bij yoga gaat het allesbehalve om presteren, maar ik wil toch altijd nét iets verder rekken, net iets langer volhouden. Het uitslovertje in mij, zeker? Ik sta het liefst in Downward Dog. Je ziet dan de wereld ondersteboven. Dat anders kijken, daar hou ik wel van, ook in mijn werk als copywriter. In dat halfuurtje yoga probeer ik om mijn hoofd het zwijgen op te leggen en alle aandacht naar binnen te keren. Je zou dus kunnen zeggen dat yoga me helpt om - voor ik begin te schrijven - zelf een blanco blad te worden. Als dat niet schoon is!

Strategic Account

Brigitte Vleghels

Brigitte Vleghels
Strategic Account

Brigitte Vleghels werkte 8 jaar op de interne communicatiedienst van Proximus voor ze bij Headline Publishing landde. Deze news addict volgt de contentmarketingwereld op de voet. Ze vertaalt die kennis voor jou met plezier in een contentstrategie die wérkt.

 

Verstand op nul en zappend weer opladen

Opladen doe ik zo!

Work hard, play hard. Dat is mijn motto. Ofwel staat mijn verstand op scherp, ofwel… volledig op nul. Na een dag hard werken, vlij ik me languit in de zetel met de afstandsbediening, een glaasje witte wijn en mijn drie katten, de ongekroonde koninginnen van het hedonisme. En dan laat ik me heerlijk overspoelen door leeghoofdige series: Say Yes to the Dress, The Kardashians, Project Runway… Rommel op tv, I love it!

Art Director

Paul Thomas

Paul Thomas
Art Director

Art director Paul Thomas ontwerpt met Nederlandse flair én consequentie een visuele ‘content’ identiteit voor de sterke merken uit de Headline Publishing-portfolio. Met succes. Meerdere magazines van zijn hand werden al bekroond met een award.

 

Zoeken tot de puzzel past

Opladen doe ik zo!

Mijn werk als vormgever heeft veel weg van puzzels oplossen. Als alle stukken op hun plaats liggen en de puzzel op alle fronten klopt, dan krijg ik daar echt energie van. Ik heb dat gevoel ook als ik naar het werk van andere vormgevers kijk, of naar kunstwerken. Vorig jaar was ik in het museum van Salvador Dalí in Figueres, Noord-Spanje. Ik kan niet zeggen dat ik de man begrijp, maar ik voel wel dat zijn werk klopt. Ver hoef ik daarvoor niet te gaan. Als ik door een mooi landschap fiets en de combinatie van licht, kleur, de tijd van het jaar zitten helemaal goed, dan word ik daar helemaal blij van. Nee, de perfectie in mijn werk heb ik nog niet gevonden. De bassist van Blur zei daarover: “Perfection has a receding quality.” Als je er dichtbij bent, glipt het weer weg. De schoonheid zit in de zoektocht, zeker?

Translator & Copywriter

Kathy De Vleminck

Kathy De Vleminck
Translator & Copywriter

Kathy De Vleminck vertaalt gezwind van Nederlands, Engels of Spaans naar Frans, haar moedertaal. Maar ze doet méér dan dat. Kathy denkt actief mee en maakt van elke tekst een stukje editorial copy dat een plezier om lezen is.

 

Upcyclen met mijn twee zonen

Opladen doe ik zo!

Ik vind het heerlijk om dingen te upcyclen. Deze lamp bijvoorbeeld, maakte ik van blikken. Het idee bedenken en uitwerken, is zó ontspannend. Ik geniet ervan om met mijn handen bezig te zijn. Wat ook bijzonder is: ik upcycle samen met mijn twee zonen. Samen iets creëren, schept een bijzondere, deugddoende band. We maakten ook al een bank van oude paletten en een insectenhotel bij de moestuin. Geweldig om doen, en tegelijkertijd mijn manier om zo ecologisch mogelijk te leven. We hebben maar één planeet, hé?

Zin in een (freelance) job?

Zin in een (freelance) job?
Headline Publishing is altijd op zoek naar nieuw talent, soms als vast teamlid, maar vaker nog als freelancer. Geïnteresseerd? Mail je portfolio naar info@headlinepublishing.be


Experten

We stellen voor elk project een team op maat samen. Een interessante kruisbestuiving tussen onze vaste medewerkers en experten. Even kennismaken met enkele experten.

Social strategist

Laura Benocci

Laura Benocci
Social strategist

Laura Benocci leerde het klappen van de social media-zweep bij Social Lab in Brussel en Parijs. Vandaag werkt deze digital native voor TBWA en adviseert ze Headline Publishing bij het opzetten en realiseren van socialmediastrategieën.

Upcyclen met mijn twee zonen

Illustrator

Debora Lauwers

Debora Lauwers
Illustrator

Debora Lauwers is een jonge Illustrator met een heel eigen stijl. Ze schittert regelmatig in De Standaard Magazine en DS Weekblad en illustreert verschillende Headline Publishing-producties.

Upcyclen met mijn twee zonen

Journalist

Thijs Demeulemeester

Thijs Demeulemeester
Journalist

Thijs Demeulemeester is freelance journalist design en lifestyle voor Weekend Knack, Sabato en De Tijd. Voor Headline Publishing schrijft hij geregeld straffe stukken over Belgisch design, mode en kunst. Thijs is auteur en samensteller van boeken over interieur en hedendaagse kunst. Hij schreef onder meer 'Belgique Excentrique', 'Artist at Home / Work' en de monografie rond Lionel Jadot en Gert Voorjans. Vorig jaar maakte hij samen met taxidermist Jeroen Lemaitre het boek 'Wonders are Collectible'. 

Upcyclen met mijn twee zonen

Fotograaf

Wout Hendrickx

Wout Hendrickx
Fotograaf

Wout Hendrickx is – tot zijn verbijstering al 19 jaar lang – food & stills fotograaf. De kans dat je zijn werk nog niet zag, is onbestaand. Dit is de man achter de make-up/parfum/interieur-stillevens in Feeling, De Morgen Magazine, Weekend Knack. Of, bekender nog, de receptfoto’s in Libelle, Delhaize-magazine, Pascale Naessens-kookboeken… Kiekjes om duimen en vingers bij af te likken.

Upcyclen met mijn twee zonen

Wil jij als vakman/vrouw met ons samenwerken?

Mail naar info@headlinepublishing.be

360° met TBWA

Headline Publishing maakt deel uit van de internationale communicatiegroep TBWA. Heeft je merk een 360°-communicatiescope nodig? Dan doen we een beroep op onze sympathieke collega’s in Brussel, bijvoorbeeld voor social media of (e-)CRM.

Please update your browser

You’re using an older version of your browser. Please update to access our site and all our solutions, including our worldwide country risk assessments.

Update